PEDAGOG
Specjalista zajmujący się problemami edukacyjnymi i wychowawczymi dzieci. Terapia pedagogiczna ma za zadanie zmniejszyć deficyty rozwojowe i dać dziecku możliwość do zdobywania nowych umiejętności. Praca pedagoga opiera się przede wszystkim na rozwijaniu zainteresowania otoczeniem, naśladowania, koncentracji uwagi, nauce czytania i pisania, współpracy, komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej i motywacji do działania.
PEDAGOG SPECJALNY
Głównym zadaniem pracy pedagoga specjalnego (oligofrenopedagoga) jest całościowe wsparcie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością. Pedagog określa poziom funkcjonowania dziecka, umiejętności poznawczych. Sposób przekazywania treści edukacyjnych oraz ćwiczenia dostosowane są do indywidualnego tempa dziecka. W trakcie zajęć stosuje się różne metody rewalidacyjne, stymulacyjne żeby dziecko nauczyć np. zabawy, aktywności samodzielnej, uwagi wspólnej i krok, po kroku wprowadzać treści edukacyjne odpowiednie do wieku funkcjonowania.
![pedagog Warszawa](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2022/01/crayons-1209804_1920.jpg)
![Cute little boy at speech therapist office](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2021/12/AdobeStock_139476183-scaled.jpeg)
![High five. Dark-eyed sunny child giving high five to her teacher in the inclusive kindergarten](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2021/10/AdobeStock_236443345.jpeg)
![IMG_20211118_112055 (1) (2) (1)](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2021/12/IMG_20211118_112055-1-2-1-scaled.jpg)
KIEDY DO PEDAGOGA?
trudności w nauce
problemy z koncentracją
brak umiejętności zorganizowania sobie zabawy
zaburzenia wzroku lub słuchu
spektrum autyzmu
niepełnosprawność intelektualna i/lub ruchowa
brak mowy bądź rozwój mowy jest opóźniony
DIAGNOZY PEDAGOGICZNE
![dysleksja Warszawa](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2022/01/children-drawing-375615_1920.jpg)
DIAGNOZA TRUDNOŚCI SZKOLNYCH
![diagnoza gotowości szkolnej Warszawa](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2022/01/hedgehog-6588349_1920.jpg)
DIAGNOZA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
![DYSLEKSJA WARSZAWA](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2022/01/ladybug-75452_1920.jpg)
DIAGNOZA RYZYKA DYSLEKSJI
![DYSLEKSJA WARSZAWA](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2022/01/sun-451441_1920.jpg)
DIAGNOZA FUNKCJONALNA TESTEM PEP-R
![PEDAGOG WARSZAWA](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2022/01/panda-6762590_1920.jpg)
KARTA OCENY CZYTANIA I PISANIA KOCP
![diagnoza gotowości szkolnej Warszawa](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2022/01/hedgehog-6588349_1920.jpg)
![DYSLEKSJA WARSZAWA](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2022/01/ladybug-75452_1920.jpg)
![DYSLEKSJA WARSZAWA](https://asqterapia.pl/wp-content/uploads/2022/01/sun-451441_1920.jpg)
CELE TERAPII PEDAGOGICZNEJ:
-
doskonalenie umiejętności czytania i pisania,
-
doskonalenie umiejętności stosowania poprawnej ortografii,
-
rozwój umiejętności matematycznych,
-
praca nad usprawnianiem motoryki małej, w tym grafomotoryki
-
usprawnianie funkcji słuchowo-językowych,
-
poprawa funkcji wzrokowych i orientacji przestrzennej,
-
praca nad poprawą koncentracji,
-
stymulowanie rozwoju poznawczego: pamięć, myślenie, wyobraźnia,
-
stymulowanie rozwoju intelektualnego,
-
rozwój kompetencji komunikacyjnych i społecznych,
-
dostrzeganie mocnych stron dziecka,
-
budowanie poczucia własnej wartości i wiary w siebie,
-
praca nad automotywacją,
-
praca nad obszarami związanymi z niepowodzeniami szkolnymi.
Zajęcia prowadzone są przez pedagoga specjalnego w oparciu o Indywidualne Systemy Komunikacyjne dzieci z wykorzystaniem dodatkowych pomocy z zakresu AAC (komunikatorów, znaków, gestów, komputera, tabletu, programów komputerowych, aplikacji mobilnych)- dla lepszego zrozumienia meteriału edukacyjnego przez użytkownika AAC oraz w celu zwiększenia atrakcyjności zajęć i motywacji dziecka do nauki.