Chcesz wziąć udział w kursie M.A.E.S. basic, wypełnij formularz:
O TERAPII MAES:
Terapia M.A.E.S. jest holistycznym podejściem do terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym lub podobnymi zaburzeniami neurorozwojowymi (zespołami genetycznymi oraz z zaburzeniami związanymi ze skrajnym wcześniactwem).
Terapia M.A.E.S. w swoim działaniu, koncentruje się na przyczynach istniejących zaburzeń bądź nieharmonijnym rozwoju (uszkodzenia określonych obszarów w mózgu), a nie jedynie skutkach manifestujących się np. w spastyczności, zmiennym napięciu mięśniowym czy problemach z równowagą.

TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŻELI:
-
jesteś fizjoterapeutą, terapeutą zajęciowym, logopedą bądź lekarzem (pediatrą, neurologiem dziecięcym)
-
na co dzień pracujesz z dziećmi z wyzwaniami neurologicznymi
-
masz w sobie potrzebę spojrzenia szerzej na swoich pacjentów
-
masz otwartą głowę na nowe rozwiązania terapeutyczne
-
masz poczucie, że w pracy terapeutycznej ze swoimi neurologicznymi pacjentami doszłaś/doszedłeś do ściany i potrzeba Ci nowych rozwiązań
-
nie boisz się wyzwań i chcesz dla swoich pacjentów jeszcze bardziej indywidualnych strategii terapeutycznych
CO ZYSKASZ BIORĄC UDZIAŁ W KURSIE?
-
RAMA PRACY
poznasz nowe narzędzie służące do pogłębienia diagnozy i analizy dziecka
-
POGŁĘBIONA ANALIZA
dowiesz się, w jaki sposób dokonywać pogłębionej obserwacji klinicznej dziecka oraz pogłębionej analizy koordynacji
-
PRACA NA PRZYCZYNACH
zobaczysz, że praca z dzieckiem z zaburzeniami neuro-rozwojowymi, może opierać się nie tylko na skutkach, lecz przede wszystkim na przyczynach tych zaburzeń
-
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEWIDYWANIA
nauczysz się przewidywać zachowania motoryczne (prognozy) oparte na wnikliwej analizie typowych zachowań związanych ze spastyczną hipertonią, dyskinezą, ataksją, hipotonią oraz z MPD powiązanym z wcześniactwem
-
NOWE UMIEJĘTNOŚCI VS KOMPENSACJE
będziesz potrafić uszeregować oraz zidentyfikować określone umiejętności, których brakuje u dziecka, a które powinny być rozwijane i wzmacniane, w tym samym czasie zniechęcając do używania kompensacji, na których dziecko za bardzo polega, a które uniemożliwiają rozwój umiejętności bardziej zaawansowanych
-
HOLISTYCZNE SPOJRZENIE
nauczysz się patrzeć na umiejętności, aktywności dziecka w sposób holistyczny, z uwzględnieniem komponentów ruchów precyzyjnych i złożonych, przetwarzania sensorycznego, postrzegania, biomechaniki i procesów kognitywnych
-
BRAKUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI
nauczysz się patrzeć na atypową aktywności dziecka przez pryzmat brakujących umiejętności mózgu
-
SZEROKI REPERTUAR STRATEGII
zdobędziesz umiejętność dobierania różnych pomysłów na terapię, wspierających budowanie większego wachlarza odpowiedzi dziecka, mających na celu rozwinięcie brakujących umiejętności uszkodzonego mózgu
-
KONSEKWENCJE ATYPOWEGO RUCHU
zyskasz nowe spojrzenie na planowanie terapii dziecka uwzględniające krótko- i długoterminowe konsekwencje atypowego ruchu, aktywności, interakcji oraz zachowań
-
ZMIANA KIERUNKU ROZWOJU
dowiesz się w jaki sposób pracować z dzieckiem stymulując brakujące umiejętności w mózgu, tym samym zmieniając naturalny, przyjęty przez dziecko kierunek jego rozwoju
-
ŚRODOWISKO ZABAWY
spojrzysz szerzej na zabawę dziecka jako pole do rozwoju i edukacji. Nauczysz się budować środowisko zabawy odpowiednio do brakujących umiejętności w mózgu dziecka, a w konsekwencji wspomożesz ich rozwijanie
-
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
zyskasz nowe spojrzenie na współpracę z rodzicami umożliwiające im dostrzeżenie szerszego kontekstu umiejętności dziecka




JAK WYGLĄDA KURS M.A.E.S. BASIC?
Kurs trwa 4 tygodnie i jest podzielony na dwie części.
-
CZĘŚĆ 1 on-line na żywo
20.04.-24.04.2026
27.04.-1.05.2026Zajęcia mają charakter wykładowy wzbogacony prezentacjami, analizą przypadków klinicznych.
Mają na celu rozwijanie umiejętności wnikliwej analizy i zrozumienia powodów różnych objawów klinicznych u dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Zrozumienie to pozwoli w dalszym etapie prawidłowo określać cele i strategie procesu usprawniania.
-
CZĘŚĆ 2-Wołomin k.Warszawy
22.06-26.06.2026
29.06-3.07.2026Zdobyta wiedza i umiejętności z części 1 będą konsolidowane a uczestnicy koncentrują się na rozwinięciu wysokiego stopnia umiejętności typu PROBLEM-SOLVING oraz szerokiego zakresu strategii usprawniania by sprostać specyficznym potrzebą swoich pacjentów. Część 2 uzupełniona będzie warsztatami praktycznymi z udziałem dzieci.
CENA KURSU M.A.E.S. BASIC
REGULARNA CENA KURSU: 3 660 GBP.
UWAGA!
Przy wpłacie do 1 grudnia 2025 - 3 260 GBP
5% zniżki w przypadku zgłoszenia na kurs dwóch lub więcej uczestników pochodzących z tej samej placówki (5% zniżki dla każdego zgłoszonego uczestnika).
PROWADZĄCY:
Kurs jest prowadzony przez twórcę podejścia M.A.E.S. Jean-Pierre Maes'a. Jego asystentką podczas kursu i jednocześnie tłumaczką na język polski jest Joanna Brudlo-Semeniuk - na codzień pracująca w londyńskiej klinice JP Maes'a.
Jean-Pierre Maes ukończył studia fizjoterapeutyczne w 1989 r. w Brukseli, a jego praca magisterska brzmiała „Rola fizjoterapeuty w edukacji rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD)”
W latach 1998–2013 pracował w The Bobath Centre (Londyn) jako konsultant fizjoterapeuta neurorozwojowy i był jednym z najbardziej doświadczonych i wpływowych międzynarodowych starszych wykładowców Bobath-NDT. Przeszkolił w tym zakresie setki terapeutów pediatrycznych w Wielkiej Brytanii i na całym świecie.
Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze złożonymi problemami neurorozwojowymi, tysiące godzin obserwacji i analiz, doprowadziły JP Maes'a do interesujących wniosków, na bazie których powstało podejście M.A.E.S. - nowe, pionierskie podejście do terapii niemowląt i dzieci z porażeniem mózgowym i podobnymi zaburzeniami neurologicznymi.
Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z uczestnikami organizowanych kursów terapii M.A.E.S. na całym świecie.
Na co dzień prowadzi ośrodek Neurodevelopmental Centre w Londynie, którego jest założycielem.
Jean-Pierre jest członkiem:
APCP – Association of Paediatric Chartered Physiotherapists
CSP – Chartered Society of Physiotherapy, Wielka Brytania
EACD – European Academy of Childhood Disability
HCPC – Health and Care Professions Council, Wielka Brytania
IHA – International Halliwick Association
SANDTA – South African Neurodevelopmental Association (członek honorowy)

Chcesz wziąć udział w kursie M.A.E.S. basic, wypełnij formularz:
OPINIE O KURSIE M.A.E.S. BASIC
Opinie uczestników minionych edycji kursu w Polsce i zagranicą.
-
Kurs terapii MAES ogromnie wpłynął na moje zrozumienie i podejście do mózgowego porażenia dziecięcego; całkowita zmiana tego, czego nauczyłem się w przeszłości. To podejście jest bardziej holistyczne w rozumieniu całego dziecka i tego, jak znajduje ono rozwiązania.
Kurs nie jest łatwy, ale warto nauczyć się tego podejścia wcześniej, a nie później w swojej karierze. Obecnie nie widzę innej metody, która oferowałby dziecku z mózgowym porażeniem dziecięcym lepszą możliwość rozwoju.Gillian Shead
-
Kurs MAES zmienił moje spojrzenie na dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym.
Przed szkoleniem skupiałam się głównie na aspektach ruchowych i widocznych objawach. Teraz wiem, że ogromne znaczenie mają także procesy sensoryczne i poznawcze – to one w dużej mierze wpływają na rozwój dziecka. Zrozumiałam, że przyczyna leży głębiej.Natalia Michalik
-
Po raz pierwszy wzięłam udział w tak wyjątkowym i niesamowitym kursie, który naprawdę pozwala terapeutom dokonać głębokiej analizy koordynacji ruchowej u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Poprawił moją umiejętność obserwacji i teraz lepiej rozumiem ruch.
Gorąco polecam ten kurs wszystkim terapeutom pediatrycznym. Naprawdę zmienia sposób myślenia; uczy, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami, jak skutecznie używać zabawek i motywować dziecko oraz rozwija umiejętność radzenia sobie z problemami.
JP dziękuję. Dzięki Tobie zmieniłam się moje myślenie o dzieciach z mózgowym porażeniem dziecięcym! Jesteś wspaniałym nauczycielem.Moqfa AlHarthey



