Chcesz wziąć udział w kursie M.A.E.S. basic, wypełnij formularz:






    O TERAPII MAES:

    Terapia M.A.E.S. jest holistycznym podejściem do terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym lub podobnymi zaburzeniami neurorozwojowymi (zespołami genetycznymi oraz z zaburzeniami związanymi ze skrajnym wcześniactwem).
    Terapia M.A.E.S. w swoim działaniu, koncentruje się na przyczynach istniejących zaburzeń bądź nieharmonijnym rozwoju (uszkodzenia określonych obszarów w mózgu), a nie jedynie skutkach manifestujących się np. w spastyczności, zmiennym napięciu mięśniowym czy problemach z równowagą. 

    TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŻELI:

    jesteś fizjoterapeutą, terapeutą zajęciowym, logopedą bądź lekarzem (pediatrą, neurologiem dziecięcym)
    na co dzień pracujesz z dziećmi z wyzwaniami neurologicznymi
    masz w sobie potrzebę spojrzenia szerzej na swoich pacjentów
    masz otwartą głowę na nowe rozwiązania terapeutyczne
    masz poczucie, że w pracy terapeutycznej ze swoimi neurologicznymi pacjentami doszłaś/doszedłeś do ściany i potrzeba Ci nowych rozwiązań
    nie boisz się wyzwań i chcesz dla swoich pacjentów jeszcze bardziej indywidualnych strategii terapeutycznych

    CO ZYSKASZ BIORĄC UDZIAŁ W KURSIE?

    RAMA PRACY

    poznasz nowe narzędzie służące do pogłębienia diagnozy i analizy dziecka

    POGŁĘBIONA ANALIZA

    dowiesz się, w jaki sposób dokonywać pogłębionej obserwacji klinicznej dziecka oraz pogłębionej analizy koordynacji

    PRACA NA PRZYCZYNACH

    zobaczysz, że praca z dzieckiem z zaburzeniami neuro-rozwojowymi, może opierać się nie tylko na skutkach, lecz przede wszystkim na przyczynach tych zaburzeń

    UMIEJĘTNOŚĆ PRZEWIDYWANIA

    nauczysz się przewidywać zachowania motoryczne (prognozy) oparte na wnikliwej analizie typowych zachowań związanych ze spastyczną hipertonią, dyskinezą, ataksją, hipotonią oraz z MPD powiązanym z wcześniactwem

    NOWE UMIEJĘTNOŚCI VS KOMPENSACJE

    będziesz potrafić uszeregować oraz zidentyfikować określone umiejętności, których brakuje u dziecka, a które powinny być rozwijane i wzmacniane, w tym samym czasie zniechęcając do używania kompensacji, na których dziecko za bardzo polega, a które uniemożliwiają rozwój umiejętności bardziej zaawansowanych

    HOLISTYCZNE SPOJRZENIE

    nauczysz się patrzeć na umiejętności, aktywności dziecka w sposób holistyczny, z uwzględnieniem komponentów ruchów precyzyjnych i złożonych, przetwarzania sensorycznego, postrzegania, biomechaniki i procesów kognitywnych

    BRAKUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI

    nauczysz się patrzeć na atypową aktywności dziecka przez pryzmat brakujących umiejętności mózgu

    SZEROKI REPERTUAR STRATEGII

    zdobędziesz umiejętność dobierania różnych pomysłów na terapię, wspierających budowanie większego wachlarza odpowiedzi dziecka, mających na celu rozwinięcie brakujących umiejętności uszkodzonego mózgu

    KONSEKWENCJE ATYPOWEGO RUCHU

    zyskasz nowe spojrzenie na planowanie terapii dziecka uwzględniające krótko- i długoterminowe konsekwencje atypowego ruchu, aktywności, interakcji oraz zachowań

    ZMIANA KIERUNKU ROZWOJU

    dowiesz się w jaki sposób pracować z dzieckiem stymulując brakujące umiejętności w mózgu, tym samym zmieniając naturalny, przyjęty przez dziecko kierunek jego rozwoju

    ŚRODOWISKO ZABAWY

    spojrzysz szerzej na zabawę dziecka jako pole do rozwoju i edukacji. Nauczysz się budować środowisko zabawy odpowiednio do brakujących umiejętności w mózgu dziecka, a w konsekwencji wspomożesz ich rozwijanie

    WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

    zyskasz nowe spojrzenie na współpracę z rodzicami umożliwiające im dostrzeżenie szerszego kontekstu umiejętności dziecka

    JAK WYGLĄDA KURS M.A.E.S. BASIC?

    Kurs trwa 4 tygodnie i jest podzielony na dwie części.

    CENA KURSU M.A.E.S. BASIC

    REGULARNA CENA KURSU: 3 355 GBP.

    UWAGA!

    Przy wpłacie do 1 grudnia 2024 - 2 995 GBP

    5% zniżki w przypadku zgłoszenia na kurs dwóch lub więcej uczestników pochodzących z tej samej placówki (5% zniżki dla każdego zgłoszonego uczestnika). 

    PROWADZĄCY:

    Kurs jest prowadzony przez twórcę podejścia M.A.E.S. Jean-Pierre Maes'a. Jego asystentką podczas kursu i jednocześnie tłumaczką na język polski jest Joanna Brudlo-Semeniuk - na codzień pracująca w londyńskiej klinice JP Maes'a.

    Jean-Pierre Maes ukończył studia fizjoterapeutyczne w 1989 r. w Brukseli, a jego praca magisterska brzmiała „Rola fizjoterapeuty w edukacji rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD)”

    W latach 1998–2013 pracował w The Bobath Centre (Londyn) jako konsultant fizjoterapeuta neurorozwojowy i był jednym z najbardziej doświadczonych i wpływowych międzynarodowych starszych wykładowców Bobath-NDT. Przeszkolił w tym zakresie setki terapeutów pediatrycznych w Wielkiej Brytanii i na całym świecie.

    Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze złożonymi problemami neurorozwojowymi, tysiące godzin obserwacji i analiz, doprowadziły JP Maes'a do interesujących wniosków, na bazie których powstało podejście M.A.E.S. - nowe, pionierskie podejście do terapii niemowląt i dzieci z porażeniem mózgowym i podobnymi zaburzeniami neurologicznymi.

    Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z uczestnikami organizowanych kursów terapii M.A.E.S. na całym świecie.

    Na co dzień prowadzi ośrodek Neurodevelopmental Centre w Londynie, którego jest założycielem.

    Jean-Pierre jest członkiem:

    APCP – Association of Paediatric Chartered Physiotherapists
    CSP – Chartered Society of Physiotherapy, Wielka Brytania
    EACD – European Academy of Childhood Disability
    HCPC – Health and Care Professions Council, Wielka Brytania
    IHA – International Halliwick Association
    SANDTA – South African Neurodevelopmental Association (członek honorowy)

    Chcesz wziąć udział w kursie M.A.E.S. basic, wypełnij formularz:






      OPINIE O KURSIE M.A.E.S. BASIC

      Opinie uczestników minionych edycji kursu w Polsce i zagranicą.