Chcesz wziąć udział w kursie M.A.E.S. basic, wypełnij formularz:
O TERAPII MAES:
Terapia M.A.E.S. jest holistycznym podejściem do terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym lub podobnymi zaburzeniami neurorozwojowymi (zespołami genetycznymi oraz z zaburzeniami związanymi ze skrajnym wcześniactwem).
Terapia M.A.E.S. w swoim działaniu, koncentruje się na przyczynach istniejących zaburzeń bądź nieharmonijnym rozwoju (uszkodzenia określonych obszarów w mózgu), a nie jedynie skutkach manifestujących się np. w spastyczności, zmiennym napięciu mięśniowym czy problemach z równowagą.
TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŻELI:
jesteś fizjoterapeutą, terapeutą zajęciowym, logopedą bądź lekarzem (pediatrą, neurologiem dziecięcym)
na co dzień pracujesz z dziećmi z wyzwaniami neurologicznymi
masz w sobie potrzebę spojrzenia szerzej na swoich pacjentów
masz otwartą głowę na nowe rozwiązania terapeutyczne
masz poczucie, że w pracy terapeutycznej ze swoimi neurologicznymi pacjentami doszłaś/doszedłeś do ściany i potrzeba Ci nowych rozwiązań
nie boisz się wyzwań i chcesz dla swoich pacjentów jeszcze bardziej indywidualnych strategii terapeutycznych
CO ZYSKASZ BIORĄC UDZIAŁ W KURSIE?
RAMA PRACY
poznasz nowe narzędzie służące do pogłębienia diagnozy i analizy dziecka
POGŁĘBIONA ANALIZA
dowiesz się, w jaki sposób dokonywać pogłębionej obserwacji klinicznej dziecka oraz pogłębionej analizy koordynacji
PRACA NA PRZYCZYNACH
zobaczysz, że praca z dzieckiem z zaburzeniami neuro-rozwojowymi, może opierać się nie tylko na skutkach, lecz przede wszystkim na przyczynach tych zaburzeń
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEWIDYWANIA
nauczysz się przewidywać zachowania motoryczne (prognozy) oparte na wnikliwej analizie typowych zachowań związanych ze spastyczną hipertonią, dyskinezą, ataksją, hipotonią oraz z MPD powiązanym z wcześniactwem
NOWE UMIEJĘTNOŚCI VS KOMPENSACJE
będziesz potrafić uszeregować oraz zidentyfikować określone umiejętności, których brakuje u dziecka, a które powinny być rozwijane i wzmacniane, w tym samym czasie zniechęcając do używania kompensacji, na których dziecko za bardzo polega, a które uniemożliwiają rozwój umiejętności bardziej zaawansowanych
HOLISTYCZNE SPOJRZENIE
nauczysz się patrzeć na umiejętności, aktywności dziecka w sposób holistyczny, z uwzględnieniem komponentów ruchów precyzyjnych i złożonych, przetwarzania sensorycznego, postrzegania, biomechaniki i procesów kognitywnych
BRAKUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI
nauczysz się patrzeć na atypową aktywności dziecka przez pryzmat brakujących umiejętności mózgu
SZEROKI REPERTUAR STRATEGII
zdobędziesz umiejętność dobierania różnych pomysłów na terapię, wspierających budowanie większego wachlarza odpowiedzi dziecka, mających na celu rozwinięcie brakujących umiejętności uszkodzonego mózgu
KONSEKWENCJE ATYPOWEGO RUCHU
zyskasz nowe spojrzenie na planowanie terapii dziecka uwzględniające krótko- i długoterminowe konsekwencje atypowego ruchu, aktywności, interakcji oraz zachowań
ZMIANA KIERUNKU ROZWOJU
dowiesz się w jaki sposób pracować z dzieckiem stymulując brakujące umiejętności w mózgu, tym samym zmieniając naturalny, przyjęty przez dziecko kierunek jego rozwoju
ŚRODOWISKO ZABAWY
spojrzysz szerzej na zabawę dziecka jako pole do rozwoju i edukacji. Nauczysz się budować środowisko zabawy odpowiednio do brakujących umiejętności w mózgu dziecka, a w konsekwencji wspomożesz ich rozwijanie
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
zyskasz nowe spojrzenie na współpracę z rodzicami umożliwiające im dostrzeżenie szerszego kontekstu umiejętności dziecka
JAK WYGLĄDA KURS M.A.E.S. BASIC?
Kurs trwa 4 tygodnie i jest podzielony na dwie części.
-
CZĘŚĆ 1 on-line na żywo
28.04.-2.05.2025
5.05.-9.05.2025Zajęcia mają charakter wykładowy wzbogacony prezentacjami, analizą przypadków klinicznych.
Mają na celu rozwijanie umiejętności wnikliwej analizy i zrozumienia powodów różnych objawów klinicznych u dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Zrozumienie to pozwoli w dalszym etapie prawidłowo określać cele i strategie procesu usprawniania.
-
CZĘŚĆ 2 - Wołomin k.Warszawy
16.06-20.06.2025
23.06-27.06.2025Zdobyta wiedza i umiejętności z części 1 będą konsolidowane a uczestnicy koncentrują się na rozwinięciu wysokiego stopnia umiejętności typu PROBLEM-SOLVING oraz szerokiego zakresu strategii usprawniania by sprostać specyficznym potrzebą swoich pacjentów. Część 2 uzupełniona będzie warsztatami praktycznymi z udziałem dzieci.
CENA KURSU M.A.E.S. BASIC
REGULARNA CENA KURSU: 3 355 GBP.
UWAGA!
Przy wpłacie do 1 grudnia 2024 - 2 995 GBP
5% zniżki w przypadku zgłoszenia na kurs dwóch lub więcej uczestników pochodzących z tej samej placówki (5% zniżki dla każdego zgłoszonego uczestnika).
PROWADZĄCY:
Kurs jest prowadzony przez twórcę podejścia M.A.E.S. Jean-Pierre Maes'a. Jego asystentką podczas kursu i jednocześnie tłumaczką na język polski jest Joanna Brudlo-Semeniuk - na codzień pracująca w londyńskiej klinice JP Maes'a.
Jean-Pierre Maes ukończył studia fizjoterapeutyczne w 1989 r. w Brukseli, a jego praca magisterska brzmiała „Rola fizjoterapeuty w edukacji rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD)”
W latach 1998–2013 pracował w The Bobath Centre (Londyn) jako konsultant fizjoterapeuta neurorozwojowy i był jednym z najbardziej doświadczonych i wpływowych międzynarodowych starszych wykładowców Bobath-NDT. Przeszkolił w tym zakresie setki terapeutów pediatrycznych w Wielkiej Brytanii i na całym świecie.
Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze złożonymi problemami neurorozwojowymi, tysiące godzin obserwacji i analiz, doprowadziły JP Maes'a do interesujących wniosków, na bazie których powstało podejście M.A.E.S. - nowe, pionierskie podejście do terapii niemowląt i dzieci z porażeniem mózgowym i podobnymi zaburzeniami neurologicznymi.
Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z uczestnikami organizowanych kursów terapii M.A.E.S. na całym świecie.
Na co dzień prowadzi ośrodek Neurodevelopmental Centre w Londynie, którego jest założycielem.
Jean-Pierre jest członkiem:
APCP – Association of Paediatric Chartered Physiotherapists
CSP – Chartered Society of Physiotherapy, Wielka Brytania
EACD – European Academy of Childhood Disability
HCPC – Health and Care Professions Council, Wielka Brytania
IHA – International Halliwick Association
SANDTA – South African Neurodevelopmental Association (członek honorowy)
Chcesz wziąć udział w kursie M.A.E.S. basic, wypełnij formularz:
OPINIE O KURSIE M.A.E.S. BASIC
Opinie uczestników minionych edycji kursu w Polsce i zagranicą.
-
Kurs terapii MAES ogromnie wpłynął na moje zrozumienie i podejście do mózgowego porażenia dziecięcego; całkowita zmiana tego, czego nauczyłem się w przeszłości. To podejście jest bardziej holistyczne w rozumieniu całego dziecka i tego, jak znajduje ono rozwiązania.
Kurs nie jest łatwy, ale warto nauczyć się tego podejścia wcześniej, a nie później w swojej karierze. Obecnie nie widzę innej metody, która oferowałby dziecku z mózgowym porażeniem dziecięcym lepszą możliwość rozwoju.Gillian Shead
-
"Jeśli ktoś szuka prostej recepty na każde dziecko, to nie jest kurs dla niego. Na tym kursie trzeba myśleć. Dużo myśleć. Ale jeśli chcesz naprawdę zrozumieć swoich pacjentów, zobaczyć znacznie więcej i dowiedzieć się, jak poukładać wszystkie elementy, które zobaczysz w spójny i logiczny sposób, to jest właściwe miejsce. W ciągu 4 tygodni spojrzenie i analiza pacjenta zmieniają się niesamowicie. Widzisz i rozumiesz zachowania o kluczowym znaczeniu, które wcześniej zupełnie pomijałeś. Naprawdę niesamowite"
Jakub Faber
-
Po raz pierwszy wzięłam udział w tak wyjątkowym i niesamowitym kursie, który naprawdę pozwala terapeutom dokonać głębokiej analizy koordynacji ruchowej u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Poprawił moją umiejętność obserwacji i teraz lepiej rozumiem ruch.
Gorąco polecam ten kurs wszystkim terapeutom pediatrycznym. Naprawdę zmienia sposób myślenia; uczy, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami, jak skutecznie używać zabawek i motywować dziecko oraz rozwija umiejętność radzenia sobie z problemami.
JP dziękuję. Dzięki Tobie zmieniłam się moje myślenie o dzieciach z mózgowym porażeniem dziecięcym! Jesteś wspaniałym nauczycielem.Moqfa AlHarthey