JUSTYNA ŁOCHOWSKA

NEUROPSYCHOLOG, DIAGNOSTA,
TERAPEUTA KOMUNIKACJI ALTERNATYWNEJ I WSPOMAGAJĄCEJ AAC
WYKSZTAŁCENIE:
  • mgr psychologii, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie;
  • studia podyplomowe: Diagnoza i terapia neuropsychologiczna;
  • Studium Pedagogiczne w Szkole Wyższej Psychologii Klinicznej - uprawnienia pedagogiczne.
KURSY I SZKOLENIA:
  • Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Ocena efektywności porozumiewania się, wyznaczanie celów terapeutycznych, opracowywanie sposobów polepszających efektywność porozumiewania się użytkowników AAC. Blok I, II i III
  • Sensomotoryczna terapia widzenia;
  • AAC- wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się;
  • Wykorzystanie ADOS- 2 w diagnostyce klinicznej;
  • Terapia ręki II stopień;
  • Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się;
  • Picture Exchange Communication System- Poziom 2;
  • Tobii Communicator 5 z bazą symboli PCS;
  • Terapia behawioralna w teorii i praktyce;
  • Diagnoza funkcjonalna z wykorzystaniem VB- MAPP;
  • Zachowania niepożądane u dzieci;
  • Terapia ręki, I stopień;
  • Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu;
  • Zaburzenia psychiczne, zachowania oraz neurorozwojowe u dzieci i młodzieży współwystępujące z zaburzeniami ze spektrum autyzmu z uwzględnieniem postępowania farmakoterapeutycznego;
  • Identyfikacja symptomów krzywdzenia dzieci;
  • Małe dziecko- tabu i mity;
  • Neuromowa- czyli człowiek widziany okiem neuropsychologa i neurologopedy;
  • Narzędzie M- CHAT- R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka;
  • Podejmowanie interwencji w przypadku krzywdzenia dzieci;
  • Profilaktyka przemocy i wykorzystywania dzieci- przygotowanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych z dziećmi w wieku przedszkolnym;
  • Pomoc psychologiczna dziecku z mutyzmem i jego rodzinie;
  • Osoby z zespołem Aspergera- świat emocji;
  • Kurs wprowadzający do wideotreningu komunikacji (VIT);
  • Trening umiejętności społecznych;
  • Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju;
  • AAC w autyzmie- od dzieciństwa do dorosłości;
  • Rozumieć i być rozumianym- porozumiewanie się z osobami z autyzmem;
  • szkolenie podstawowe MAKATON;
  • Strukturalizacja czasu i przestrzeni w pracy z dzieckiem z autyzmem;
  • Jak bawić się z dziećmi z autyzmem;
  • Trudne zachowania – pozytywne podejście;
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem. Część II;
  • Szkolenie podstawowe PECS;
  • Wspomaganie funkcjonowania dzieci z autyzmem poprzez stymulację sensomotoryczną. Tworzenie indywidualnych programów stymulacyjnych.;
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem. Część I;
  • Metody i techniki muzykoterapii.