O TERAPII MAES:
Terapia M.A.E.S. jest holistycznym podejściem do terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym lub podobnymi zaburzeniami neurorozwojowymi (zespołami genetycznymi, chorobami metabolicznymi, a także skrajnych wcześniaków).
Terapia M.A.E.S. w swoim działaniu, koncentruje się na przyczynach istniejących zaburzeń bądź nieharmonijnym rozwoju (uszkodzenia określonych obszarów w mózgu), a nie jedynie skutkach manifestujących się np. w spastyczności, diplegii, czy problemach z równowagą.
TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŻELI:
jesteś fizjoterapeutą, terapeutą zajęciowym, logopedą bądź lekarzem (pediatrą, neurologiem dziecięcym)
na co dzień pracujesz z dziećmi z wyzwaniami neurologicznymi
masz w sobie potrzebę spojrzenia szerzej na swoich pacjentów
masz otwartą głowę na nowe rozwiązania terapeutyczne
masz poczucie, że w pracy terapeutycznej ze swoimi neurologicznymi pacjentami doszłaś/doszedłeś do ściany i potrzeba Ci nowych rozwiązań
nie boisz się wyzwań i chcesz dla swoich pacjentów jeszcze bardziej indywidualnych strategii terapeutycznych
CO ZYSKASZ BIORĄC UDZIAŁ W KURSIE?
RAMA PRACY
poznasz nowe narzędzie służące do pogłębienia diagnozy i analizy dziecka
POGŁĘBIONA ANALIZA
dowiesz się, w jaki sposób dokonywać pogłębionej obserwacji klinicznej dziecka oraz pogłębionej analizy koordynacji
PRACA NA PRZYCZYNACH
zobaczysz, że praca z dzieckiem z zaburzeniami neuro-rozwojowymi, może opierać się nie tylko na skutkach, a lecz przede wszystkim na przyczynach tych zaburzeń
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEWIDYWANIA
- nauczysz się przewidywać zachowania motoryczne (prognozy) oparte na wnikliwej analizie typowych zachowań związanych ze spastyczną hipertonią, dyskinezą, ataksją, hipotonią i oraz z MPD powiązanym z wcześniactwem
NOWE UMIEJĘTNOŚCI VS KOMPENSACJE
będziesz potrafić uszeregować oraz zidentyfikować określone umiejętności, których brakuje u dziecka, a które powinny być rozwijane i wzmacniane, w tym samym czasie zniechęcając do używania kompensacji, na których dziecko za bardzo polega, a które uniemożliwiają rozwój umiejętności bardziej zaawansowanych
HOLISTYCZNE SPOJRZENIE
nauczysz się patrzeć na umiejętności, aktywności dziecka w sposób holistyczny, z uwzględnieniem komponentów ruchów precyzyjnych i złożonych, przetwarzania sensorycznego, postrzegania, biomechaniki i procesów kognitywnych
BRAKUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI
nauczysz się patrzeć na atypową aktywności dziecka przez pryzmat brakujących umiejętności mózgu
SZEROKI REPERTUAR STRATEGII
zdobędziesz umiejętność dobierania różnych pomysłów na terapię, wspierających budowanie większego wachlarza odpowiedzi dziecka, mających na celu rozwinięcie brakujących umiejętności uszkodzonego mózgu
KONSEKWENCJE ATYPOWEGO RUCHU
zyskasz nowe spojrzenie na planowanie terapii dziecka uwzględniające krótko- i długoterminowe konsekwencje atypowego ruchu, aktywności, interakcji oraz zachowań
ZMIANA KIERUNKU ROZWOJU
dowiesz się w jaki sposób pracować z dzieckiem stymulując brakujące umiejętności w mózgu, tym samym zmieniając naturalny, przyjęty przez dziecko kierunek jego rozwoju
ŚRODOWISKO ZABAWY
spojrzysz szerzej na zabawę dziecka jako pole do rozwoju i edukacji. Nauczysz się budować środowisko zabawy odpowiednio do brakujących umiejętności w mózgu dziecka, a w konsekwencji wspomożesz ich rozwijanie
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
zyskasz nowe spojrzenie na współpracę z rodzicami umożliwiające im dostrzeżenie szerszego kontekstu umiejętności dziecka
JAK WYGLĄDA KURS M.A.E.S. BASIC?
Kurs trwa 4 tygodnie i jest podzielony na dwie części.
-
CZĘŚĆ 1 on-line platforma ZOOM
28.04.-2.05.2025
5.05.-9.05.2025Zajęcia mają charakter wykładowy wzbogacony prezentacjami, analizą przypadków klinicznych.
Mają na celu rozwijanie umiejętności wnikliwej analizy i zrozumienia powodów różnych objawów klinicznych u dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Zrozumienie to pozwoli w dalszym etapie prawidłowo określać cele i strategie procesu usprawniania.
-
CZĘŚĆ 2 - Wołomin k.Warszawy
16-20.06.2025
23.06-27.06.2025Warsztaty praktyczne z udziałem dzieci. Zdobyta wiedza i umiejętności z części 1 będą konsolidowane a uczestnicy koncentrują się na rozwinięciu wysokiego stopnia umiejętności typu PROBLEM-SOLVING oraz szerokiego zakresu strategii usprawniania by sprostać specyficznym potrzebą swoich pacjentów.
CENA KURSU M.A.E.S. BASIC
REGULARNA CENA KURSU: 3 355 GPB.
UWAGA!
Przy wpłacie do 1 grudnia 2024 - 2 995 GPB
5% zniżki w przypadku zgłoszenia na kurs dwóch lub więcej uczestników pochodzących z tej samej placówki (5% zniżki dla każdego zgłoszonego uczestnika).
PROWADZĄCY:
Kurs jest prowadzony przez twórcę podejścia M.A.E.S. Jean-Pierre Maes'a. Jego asystentką podczas kursu i jednocześnie tłumaczką na język polski jest Joanna Brudlo-Semeniuk - na codzień pracująca w londyńskiej klinice JP Maes'a.
Chcesz wziąć udział w kursie M.A.E.S. basic, wypełnij formularz:
OPINIE O KURSIE M.A.E.S. BASIC
Opinie uczestników minionych edycji kursu w Polsce i zagranicą.
-
"Jeśli ktoś szuka prostej recepty na każde dziecko, to nie jest kurs dla niego. Na tym kursie trzeba myśleć. Dużo myśleć. Ale jeśli chcesz naprawdę zrozumieć swoich pacjentów, zobaczyć znacznie więcej i dowiedzieć się, jak poukładać wszystkie elementy, które zobaczysz w spójny i logiczny sposób, to jest właściwe miejsce. W ciągu 4 tygodni spojrzenie i analiza pacjenta zmieniają się niesamowicie. Widzisz i rozumiesz zachowania o kluczowym znaczeniu, które wcześniej zupełnie pomijałeś. Naprawdę niesamowite"
Jakub Faber
-
Kurs terapii MAES ogromnie wpłynął na moje zrozumienie i podejście do mózgowego porażenia dziecięcego; całkowita zmiana tego, czego nauczyłem się w przeszłości. To podejście jest bardziej holistyczne w rozumieniu całego dziecka i tego, jak znajduje ono rozwiązania.
Kurs nie jest łatwy, ale warto nauczyć się tego podejścia wcześniej, a nie później w swojej karierze. Obecnie nie widzę innej metody, która oferowałby dziecku z mózgowym porażeniem dziecięcym lepszą możliwość rozwoju.Gillian Shead
-
Kurs pozwolił mi zrozumieć problemy dzieci z MPD. Teraz lepiej widzę, że każde dziecko z MPD ma inny problem i do każdego dziecka trzeba podejść w bardzo indywidualny sposób, patrząc na przyczynę problemu. Dzięki temu lepiej rozumiem, jak bardzo ważna jest analiza pacjenta, bardzo dokładna analiza.
Marcin Skoracki