Chcesz wziąć udział w kursie M.A.E.S. basic, wypełnij formularz:






    O TERAPII MAES:

    Terapia M.A.E.S. jest holistycznym podejściem do terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym lub podobnymi zaburzeniami neurorozwojowymi (zespołami genetycznymi oraz z zaburzeniami związanymi ze skrajnym wcześniactwem).
    Terapia M.A.E.S. w swoim działaniu, koncentruje się na przyczynach istniejących zaburzeń bądź nieharmonijnym rozwoju (uszkodzenia określonych obszarów w mózgu), a nie jedynie skutkach manifestujących się np. w spastyczności, zmiennym napięciu mięśniowym czy problemach z równowagą. 

    TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŻELI:

    • jesteś fizjoterapeutą, terapeutą zajęciowym, logopedą bądź lekarzem (pediatrą, neurologiem dziecięcym)
    • na co dzień pracujesz z dziećmi z wyzwaniami neurologicznymi
    • masz w sobie potrzebę spojrzenia szerzej na swoich pacjentów
    • masz otwartą głowę na nowe rozwiązania terapeutyczne
    • masz poczucie, że w pracy terapeutycznej ze swoimi neurologicznymi pacjentami doszłaś/doszedłeś do ściany i potrzeba Ci nowych rozwiązań
    • nie boisz się wyzwań i chcesz dla swoich pacjentów jeszcze bardziej indywidualnych strategii terapeutycznych

    CO ZYSKASZ BIORĄC UDZIAŁ W KURSIE?

    • RAMA PRACY

      poznasz nowe narzędzie służące do pogłębienia diagnozy i analizy dziecka

    • POGŁĘBIONA ANALIZA

      dowiesz się, w jaki sposób dokonywać pogłębionej obserwacji klinicznej dziecka oraz pogłębionej analizy koordynacji

    • PRACA NA PRZYCZYNACH

      zobaczysz, że praca z dzieckiem z zaburzeniami neuro-rozwojowymi, może opierać się nie tylko na skutkach, lecz przede wszystkim na przyczynach tych zaburzeń

    • UMIEJĘTNOŚĆ PRZEWIDYWANIA

      nauczysz się przewidywać zachowania motoryczne (prognozy) oparte na wnikliwej analizie typowych zachowań związanych ze spastyczną hipertonią, dyskinezą, ataksją, hipotonią oraz z MPD powiązanym z wcześniactwem

    • NOWE UMIEJĘTNOŚCI VS KOMPENSACJE

      będziesz potrafić uszeregować oraz zidentyfikować określone umiejętności, których brakuje u dziecka, a które powinny być rozwijane i wzmacniane, w tym samym czasie zniechęcając do używania kompensacji, na których dziecko za bardzo polega, a które uniemożliwiają rozwój umiejętności bardziej zaawansowanych

    • HOLISTYCZNE SPOJRZENIE

      nauczysz się patrzeć na umiejętności, aktywności dziecka w sposób holistyczny, z uwzględnieniem komponentów ruchów precyzyjnych i złożonych, przetwarzania sensorycznego, postrzegania, biomechaniki i procesów kognitywnych

    • BRAKUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI

      nauczysz się patrzeć na atypową aktywności dziecka przez pryzmat brakujących umiejętności mózgu

    • SZEROKI REPERTUAR STRATEGII

      zdobędziesz umiejętność dobierania różnych pomysłów na terapię, wspierających budowanie większego wachlarza odpowiedzi dziecka, mających na celu rozwinięcie brakujących umiejętności uszkodzonego mózgu

    • KONSEKWENCJE ATYPOWEGO RUCHU

      zyskasz nowe spojrzenie na planowanie terapii dziecka uwzględniające krótko- i długoterminowe konsekwencje atypowego ruchu, aktywności, interakcji oraz zachowań

    • ZMIANA KIERUNKU ROZWOJU

      dowiesz się w jaki sposób pracować z dzieckiem stymulując brakujące umiejętności w mózgu, tym samym zmieniając naturalny, przyjęty przez dziecko kierunek jego rozwoju

    • ŚRODOWISKO ZABAWY

      spojrzysz szerzej na zabawę dziecka jako pole do rozwoju i edukacji. Nauczysz się budować środowisko zabawy odpowiednio do brakujących umiejętności w mózgu dziecka, a w konsekwencji wspomożesz ich rozwijanie

    • WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

      zyskasz nowe spojrzenie na współpracę z rodzicami umożliwiające im dostrzeżenie szerszego kontekstu umiejętności dziecka

    JAK WYGLĄDA KURS M.A.E.S. BASIC?

    Kurs trwa 4 tygodnie i jest podzielony na dwie części.

    CENA KURSU M.A.E.S. BASIC

    REGULARNA CENA KURSU: 3 355 GBP.

    UWAGA!

    Przy wpłacie do 15 stycznia 2025 - 2 995 GBP

    5% zniżki w przypadku zgłoszenia na kurs dwóch lub więcej uczestników pochodzących z tej samej placówki (5% zniżki dla każdego zgłoszonego uczestnika). 

    PROWADZĄCY:

    Kurs jest prowadzony przez twórcę podejścia M.A.E.S. Jean-Pierre Maes'a. Jego asystentką podczas kursu i jednocześnie tłumaczką na język polski jest Joanna Brudlo-Semeniuk - na codzień pracująca w londyńskiej klinice JP Maes'a.

    Jean-Pierre Maes ukończył studia fizjoterapeutyczne w 1989 r. w Brukseli, a jego praca magisterska brzmiała „Rola fizjoterapeuty w edukacji rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD)”

    W latach 1998–2013 pracował w The Bobath Centre (Londyn) jako konsultant fizjoterapeuta neurorozwojowy i był jednym z najbardziej doświadczonych i wpływowych międzynarodowych starszych wykładowców Bobath-NDT. Przeszkolił w tym zakresie setki terapeutów pediatrycznych w Wielkiej Brytanii i na całym świecie.

    Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze złożonymi problemami neurorozwojowymi, tysiące godzin obserwacji i analiz, doprowadziły JP Maes'a do interesujących wniosków, na bazie których powstało podejście M.A.E.S. - nowe, pionierskie podejście do terapii niemowląt i dzieci z porażeniem mózgowym i podobnymi zaburzeniami neurologicznymi.

    Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z uczestnikami organizowanych kursów terapii M.A.E.S. na całym świecie.

    Na co dzień prowadzi ośrodek Neurodevelopmental Centre w Londynie, którego jest założycielem.

    Jean-Pierre jest członkiem:

    APCP – Association of Paediatric Chartered Physiotherapists
    CSP – Chartered Society of Physiotherapy, Wielka Brytania
    EACD – European Academy of Childhood Disability
    HCPC – Health and Care Professions Council, Wielka Brytania
    IHA – International Halliwick Association
    SANDTA – South African Neurodevelopmental Association (członek honorowy)

    Chcesz wziąć udział w kursie M.A.E.S. basic, wypełnij formularz:






      OPINIE O KURSIE M.A.E.S. BASIC

      Opinie uczestników minionych edycji kursu w Polsce i zagranicą.