JUSTYNA ŁOCHOWSKA
NEUROPSYCHOLOG, DIAGNOSTA,
TERAPEUTA KOMUNIKACJI ALTERNATYWNEJ I WSPOMAGAJĄCEJ AAC

WYKSZTAŁCENIE:
- mgr psychologii, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie;
- studia podyplomowe: Diagnoza i terapia neuropsychologiczna;
- Studium Pedagogiczne w Szkole Wyższej Psychologii Klinicznej - uprawnienia pedagogiczne.
KURSY I SZKOLENIA:
- Sensomotoryczna terapia widzenia;
- AAC- wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się;
- Wykorzystanie ADOS- 2 w diagnostyce klinicznej;
- Terapia ręki II stopień;
- Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się;
- Picture Exchange Communication System- Poziom 2;
- Tobii Communicator 5 z bazą symboli PCS;
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce;
- Diagnoza funkcjonalna z wykorzystaniem VB- MAPP;
- Zachowania niepożądane u dzieci;
- Terapia ręki, I stopień;
- Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu;
- Zaburzenia psychiczne, zachowania oraz neurorozwojowe u dzieci i młodzieży współwystępujące z zaburzeniami ze spektrum autyzmu z uwzględnieniem postępowania farmakoterapeutycznego;
- Identyfikacja symptomów krzywdzenia dzieci;
- Małe dziecko- tabu i mity;
- Neuromowa- czyli człowiek widziany okiem neuropsychologa i neurologopedy;
- Narzędzie M- CHAT- R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka;
- Podejmowanie interwencji w przypadku krzywdzenia dzieci;
- Profilaktyka przemocy i wykorzystywania dzieci- przygotowanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych z dziećmi w wieku przedszkolnym;
- Pomoc psychologiczna dziecku z mutyzmem i jego rodzinie;
- Osoby z zespołem Aspergera- świat emocji;
- Kurs wprowadzający do wideotreningu komunikacji (VIT);
- Trening umiejętności społecznych;
- Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju;
- AAC w autyzmie- od dzieciństwa do dorosłości;
- Rozumieć i być rozumianym- porozumiewanie się z osobami z autyzmem;
- szkolenie podstawowe MAKATON;
- Strukturalizacja czasu i przestrzeni w pracy z dzieckiem z autyzmem;
- Jak bawić się z dziećmi z autyzmem;
- Trudne zachowania – pozytywne podejście;
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem. Część II;
- Szkolenie podstawowe PECS;
- Wspomaganie funkcjonowania dzieci z autyzmem poprzez stymulację sensomotoryczną. Tworzenie indywidualnych programów stymulacyjnych.;
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem. Część I;
- Metody i techniki muzykoterapii.